Lájkoljon minket!

Kövessen minket!

Iratkozzon fel!

Premium Health Concepts Kft. | Tel.: +36 30 / 229 21 96 | e-mail: office@premiumdiet.hu

HU  EN  DE  SK  RO  TR  AE

Napi háromszori étkezés

A napi háromszori étkezés ideálisabb a testsúlyredukció esetén, mint a kevés ötszöri

Az ún. „élelmiszer-szakértők” még mindig megállapodnak abban, hogy a napi 5-6 étkezés a legjobb módszer a diéta útján történő súlycsökkentéshez. Érvként arra hivatkoznak, hogy a több kisebb étkezés a testet „foglalkoztatja” és nem tör ránk az éhségroham. Állítólag a kisebb étkezések az anyagcserét is gyorsítják.

Ezeket a megkérdőjelezhető pontokat kell átgondolni és a testünkben lejátszódó folyamatok alapján arra az eredményre fogunk jutni, hogy a népszerű és folyamatosan propagált módszernek valószínűleg épp az ellenkezője érvényesül.

Hallgasson és figyeljen különösen az éhségérzetére! Minél több ételt fogyaszt el, biztos, hogy annál éhesebb lesz. Ez miért jó?

Ha napi ötször étkezünk, inzulincsapdában találjuk magunkat. Minden étkezés inzulintermelésre készteti a hasnyálmirigyet. Minden! Nincs kivétel! Ez különösen a szénhidrátban és zsírban gazdag étkezés (a táplálkozási piramis mutatja az ételek rangsorát) esetén az éhségérzet erősödéséhez vezet.

A kisebb étkezések előmozdítják az éhségérzet kialakulását.

Tanács: figyeljen az éhségérzetére (étvágyról van szó, és nem éhségről!!!) és észre fogja venni, hogy minél többször eszik egy nap, annál gyorsabban éhes lesz. Fontos, hogy nem éhségtől szenved, hanem leesett a vércukorszintje, a testnek a vércukorszintjét ismét normál színvonalra kell emelnie és követeli a táplálékot (kenyér, tészta, rizs, édesség, stb.). Ez a bölcsesség nem okvetlenül a végső következtetés.

Korlátozza az étkezések számát a főétkezésekre, a reggelire, ebédre és vacsorára. Ha egy étkezést kihagyunk, akkor sincs probléma. Megjegyzés: ez függ az összkalóriától is.

Napi két étkezés is megengedett, anélkül hogy gyarapodnánk. Csak nem szabad túllépni az össz-kalóriát, amire a testünknek szüksége van. Ha túllépjük , akkor kezdődik a zsírosodás. Bármely diéta sikertelen, ha nem leszünk úrrá az inzulinszintünkön. A bevitt táplálék fajtái (fehérje, zsír vagy szénhidrát) különböző mennyiségű inzulinelosztáshoz vezetnek. Három nagyobb telítő étkezés sokkal jobban támogatja és felgyorsítja az anyagcserét, és genetikai adottságainkra való tekintettel jobban passzol, mint a napi ötszöri falás.

A nagyobb étkezések hasznosításához a testnek sokkal több energiára van szüksége, mint a kisebbekéhez. A szervezet még mindig úgy működik, ahogy 10.000 évvel ezelőtt.

Megjegyzések:

Triptofánt tartalmazó élelmiszerek: szárnyasok, dió, tojás, tej, túró, sajt, sovány vöröshús, burgonya és borsó.

L-triptofánt a kakaóbab, csokoládé tartalmaz, valamint a Premium Diet Regular termékekben is megtalálható.

Ne csodálkozzunk, ha a szénhidrátban gazdag reggeli után 2-3 órával vagy a napi kisebb étkezések után újra és újra éhesek leszünk.

A módszer tudományos alapjai

VISSZA